10. Sınıf Dil ve Anlatım Yıldırım Yayınları Ders Kitabı Cevapları Dilbilgisi konularının metin üzerinden uygulamalı olarak işlenmesi etkinliklerle öğrencilerin kendilerini daha iyi ifade etme, araştırma yapma ve sosyalleşme olanağı bulmaları, öğrencilerin bilgiyi etkinliklerle yapılandırarak öğrenmeleri, öğrenme strateji, yöntem ve tekniklerinin çeşitliliği, konuların somutlaştırma ve görselleştirme yoluyla öğrenilmesi, ölçme – değerlendirmede yeni ve özgün yöntemlerden yararlanılması dil ve anlatım dersi öğretim programının güçlü yönleri olarak vurgulanmıştır.
10. Sınıf Dil ve Anlatım Yıldırım Yayınları Ders Kitabı Cevapları Dil ve Anlatım Dersi Öğretim Programının Zayıf Yönleri Dil ve Anlatım Dersi Öğretim Programının zayıf yönü olarak; öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerinden kaynaklanan sorunlar, sınıflara dengeli olarak konu dağıtımının yapılmaması, etkinliklerin ders saati içinde yetiştirilememesi, okul türünden kaynaklanan sorunlar ve yazılı anlatım çalışmalarının göz ardı edilmesi olarak vurgulanmıştır.
10. Sınıf Dil ve Anlatım Yıldırım Yayınları Ders Kitabı Cevapları Dil ve Anlatım Dersi Öğretim Programının Zayıf Yönleri Dil ve Anlatım Dersi Öğretim Programının zayıf yönü olarak; öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerinden kaynaklanan sorunlar, sınıflara dengeli olarak konu dağıtımının yapılmaması, etkinliklerin ders saati içinde yetiştirilememesi, okul türünden kaynaklanan sorunlar ve yazılı anlatım çalışmalarının göz ardı edilmesi olarak vurgulanmıştır.
Sayfa 21 Sayfa 22 Sayfa 23 Sayfa 24 Sayfa 25 Sayfa 26 Sayfa 27 Sayfa 28 Sayfa 29 Sayfa 30 Sayfa 31 Sayfa 32 Sayfa 33 Sayfa 34 Sayfa 35 Sayfa 36 Sayfa 37 Sayfa 38 Sayfa 39 Sayfa 40 Sayfa 41 Sayfa 42 Sayfa 43 Sayfa 44 Sayfa 45 Sayfa 46 Sayfa 47 Sayfa 48 Sayfa 49 Sayfa 50 | Sayfa 51 Sayfa 52 Sayfa 53 Sayfa 54 Sayfa 55 Sayfa 56 Sayfa 57 Sayfa 58 Sayfa 59 Sayfa 60 Sayfa 61 Sayfa 62 Sayfa 63 Sayfa 64 Sayfa 65 Sayfa 66 Sayfa 67 Sayfa 68 Sayfa 69 Sayfa 70 Sayfa 71 Sayfa 72 Sayfa 73 Sayfa 74 Sayfa 75 Sayfa 76 Sayfa 77 Sayfa 78 Sayfa 79 Sayfa 80 Sayfa 81 Sayfa 82 Sayfa 83 Sayfa 84 Sayfa 85 Sayfa 86 Sayfa 87 Sayfa 88 Sayfa 89 Sayfa 90 Sayfa 91 | Sayfa 92 Sayfa 93 Sayfa 94 Sayfa 95 Sayfa 96 Sayfa 97 Sayfa 98 Sayfa 99 Sayfa 100 Sayfa 101 Sayfa 102 Sayfa 103 Sayfa 104 Sayfa 105 Sayfa 106 Sayfa 107 Sayfa 108 Sayfa 109 Sayfa 110 Sayfa 111 Sayfa 112 Sayfa 113 Sayfa 114 Sayfa 115 Sayfa 116 Sayfa 117 Sayfa 118 Sayfa 119 Sayfa 120 Sayfa 121 Sayfa 122 Sayfa 123 Sayfa 124 Sayfa 125 Sayfa 126 Sayfa 127 Sayfa 128 Sayfa 129 Sayfa 130 Sayfa 131 Sayfa 132 | Sayfa 133 Sayfa 134 Sayfa 135 Sayfa 136 Sayfa 137 Sayfa 138 Sayfa 139 Sayfa 140 Sayfa 141 Sayfa 142 Sayfa 143 Sayfa 144 Sayfa 145 Sayfa 146 Sayfa 147 Sayfa 148 Sayfa 149 Sayfa 150 Sayfa 151 Sayfa 152 Sayfa 153 Sayfa 154 Sayfa 155 Sayfa 156 Sayfa 157 Sayfa 158 Sayfa 159 Sayfa 160 Sayfa 161 Sayfa 162 Sayfa 163 Sayfa 164 Sayfa 165 Sayfa 166 Sayfa 167 Sayfa 168 Sayfa 169 Sayfa 170 Sayfa 171 Sayfa 172 Sayfa 173 |
10. Sınıf Dil ve Anlatım Yıldırım Yayınları Ders Kitabı Cevapları Dil ve Anlatım Dersi Öğretim Programında Karşılaşılan Sorunlara İlişkin Öğretmen Önerileri Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenleri, öğretim programının içeriğini sınıflara göre yeniden düzenlemesi, ders kitaplarının programla uyumlu olacak biçimde yeniden hazırlanması, etkinliklerde görselliğe önem verilmesi, okul ve sınıf ortamlarının programa uygun biçimde düzenlenmesi, okuma parçalarının uzunluk açısından gözden geçirilmesi, öğretmenlerden programa ilişkin görüş alınması öğretmenlere hizmet içi eğitim seminerlerinin verilmesi, öğretmen yetiştiren fakültelerin öğretim programlarının ortaöğretim programlarıyla tutarlı olacak biçimde yenilenmesi, okul türleri ve öğrenciler arasındaki bireysel farklılıkların dikkate alınması, yazılı anlatıma önem verilmesi, ders içerikleri ve soru tiplerinin öğrencileri üniversiteye giriş sınavlarına hazırlayacak biçimde geliştirilmesi gerektiğini vurgulamışlardır.
10. Sınıf Dil ve Anlatım Yıldırım Yayınları Ders Kitabı Cevapları Yapılan alan yazın taramasında ilköğretim birinci ve ikinci kademe Türkçe dersi öğretim programlarının değerlendirmelerine ilişkin yapılmış çok sayıda araştırma örneğine ulaşılmasına rağmen “Dil ve Anlatım Dersi Öğretim Programı” ile ilgili olarak yapılmış ve yayımlanmış hiçbir çalışmaya rastlanamamıştır.
10. Sınıf Dil ve Anlatım Yıldırım Yayınları Ders Kitabı Cevapları
10. Sınıf Dil ve Anlatım Yıldırım Yayınları Ders Kitabı Cevapları Yukarıda elde edilen bulgular ışığında Dil ve Anlatım Dersi Öğretim Programının bir bütün olarak öğretmenler tarafından olumlu karşılandığı ve etkili olarak kabul edildiği söylenebilir. Öğretim programının sınırlılıkları olarak kabul edilebilecek sorunlar ve zayıf noktaların da yapılacak araştırmalardan gelecek sonuç ve öneriler doğrultusunda düzeltilip iyileştirilebileceği söylenebilir. Bu araştırmanın sonuçlarına göre de aşağıdaki önerilerde bulunulabilir 10. Sınıf Dil ve Anlatım Yıldırım Yayınları Ders Kitabı Cevapları
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder