11. Sınıf Matematik Aydın Yayınları Ders Kitabı Cevapları Matematik tüm pozitif bilimlerin temelini oluşturur. Her yerde karşımıza çıkabilir çünkü hemen hemen tüm yapıların çalışma mantığını ancak matematikle anlayabilme gibi bir durumumuz vardır. Ülkemizde eğitim sisteminden olsa gerek matematik pek sevilmez bu çok büyük bir eksikliktir çünkü daha eğitimin ilk basamaklarından itibaren ezberci bir mantıkla matematiğe yaklaşılmakta bu da ileriki seviyelerde sadece ezber ile matematiğin yapılamayacağını anlaşıldığında matematiğe karşı bir antipati oluşmasına neden olmaktadır.
11. Sınıf Matematik Aydın Yayınları Ders Kitabı Cevapları Büyüklerimiz ağaç yaşken eğilir demişler. Ben ilkokulda iken bize ıskonto gibi terimleri gösterirlerdi. Daha ilk okul çocuğuna bu ve benzeri şeyler öğretiliyordu. Şahsen ben daha o zamanlarda bu matematik denilen şeyden korkmuştum. Kar-zarar problemleri benim korkulu rüyamdı. 11. Sınıf Matematik Aydın Yayınları Ders Kitabı Cevapları Hatta öğretmenlerimiz haftanın nerdeyse 4 günü matematik yapardı. Matematiğin inanılmaz derecede zor olduğu bahanesiyle. Daha küçücük yaşlarımızda bizlere matematiğin çok zor olduğu psikolojik olarak öğretiliyordu. Eh, o yaşlarda bu böyle verilirse sonraki yaşlarda tabii ki bunu düzeltmek zor. Yani gerçekten de ağaç yaşken eğilir.
11. Sınıf Matematik Aydın Yayınları Ders Kitabı Cevapları Büyüklerimiz ağaç yaşken eğilir demişler. Ben ilkokulda iken bize ıskonto gibi terimleri gösterirlerdi. Daha ilk okul çocuğuna bu ve benzeri şeyler öğretiliyordu. Şahsen ben daha o zamanlarda bu matematik denilen şeyden korkmuştum. Kar-zarar problemleri benim korkulu rüyamdı. 11. Sınıf Matematik Aydın Yayınları Ders Kitabı Cevapları Hatta öğretmenlerimiz haftanın nerdeyse 4 günü matematik yapardı. Matematiğin inanılmaz derecede zor olduğu bahanesiyle. Daha küçücük yaşlarımızda bizlere matematiğin çok zor olduğu psikolojik olarak öğretiliyordu. Eh, o yaşlarda bu böyle verilirse sonraki yaşlarda tabii ki bunu düzeltmek zor. Yani gerçekten de ağaç yaşken eğilir.
Sayfa 51 Sayfa 52 Sayfa 53 Sayfa 54 Sayfa 55 Sayfa 56 Sayfa 57 Sayfa 58 Sayfa 59 Sayfa 60 Sayfa 61 Sayfa 62 Sayfa 63 Sayfa 64 Sayfa 65 Sayfa 66 Sayfa 67 Sayfa 68 Sayfa 69 Sayfa 70 Sayfa 71 Sayfa 72 Sayfa 73 Sayfa 74 Sayfa 75 Sayfa 76 Sayfa 77 Sayfa 78 Sayfa 79 Sayfa 80 Sayfa 81 Sayfa 82 Sayfa 83 Sayfa 84 Sayfa 85 Sayfa 86 Sayfa 87 Sayfa 88 Sayfa 89 Sayfa 90 Sayfa 91 | Sayfa 92 Sayfa 93 Sayfa 94 Sayfa 95 Sayfa 96 Sayfa 97 Sayfa 98 Sayfa 99 Sayfa 100 Sayfa 101 Sayfa 102 Sayfa 103 Sayfa 104 Sayfa 105 Sayfa 106 Sayfa 107 Sayfa 108 Sayfa 109 Sayfa 110 Sayfa 111 Sayfa 112 Sayfa 113 Sayfa 114 Sayfa 115 Sayfa 116 Sayfa 117 Sayfa 118 Sayfa 119 Sayfa 120 Sayfa 121 Sayfa 122 Sayfa 123 Sayfa 124 Sayfa 125 Sayfa 126 Sayfa 127 Sayfa 128 Sayfa 129 Sayfa 130 Sayfa 131 Sayfa 132 | Sayfa 133 Sayfa 134 Sayfa 135 Sayfa 136 Sayfa 137 Sayfa 138 Sayfa 139 Sayfa 140 Sayfa 141 Sayfa 142 Sayfa 143 Sayfa 144 Sayfa 145 Sayfa 146 Sayfa 147 Sayfa 148 Sayfa 149 Sayfa 150 Sayfa 151 Sayfa 152 Sayfa 153 Sayfa 154 Sayfa 155 Sayfa 156 Sayfa 157 Sayfa 158 Sayfa 159 Sayfa 160 Sayfa 161 Sayfa 162 Sayfa 163 Sayfa 164 Sayfa 165 Sayfa 166 Sayfa 167 Sayfa 168 Sayfa 169 Sayfa 170 Sayfa 171 Sayfa 172 Sayfa 173 |
11. Sınıf Matematik Aydın Yayınları Ders Kitabı Cevapları Matematik bölümü, öğrencilere hep çok zor bir bölüm olarak tanıtılıyor. Ben matematik bölümünü kazandığımda “yaaa, o bölüm nasıl okunurğ Allah sana kolaylık versin.” demişlerdi. Eıvallah arkadaşım, sağ olasın da abartacak bir şey yok. Ama onlar da haklılar tabii… Daha küçücük yaşlarda yükleniyorlar da yükleniyorlar.
Üniversite kütüphanesinde bir kitap görmüştüm. Üzerinde “Basic Mathematics for High School Students” (Lise Öğrencileri için Temel Matematik) yazıyordu. Kitabı alıp inceledim. Amerika’daki lise öğrencilerine okutulan bir matematik kitabıymış. Gerçekten de temel matematik bilgileri vardı. Hem de öyle gereksiz ayrıntılı bilgiler yoktu. 11. Sınıf Matematik Aydın Yayınları Ders Kitabı Cevapları Hani şu ikinci dereceden denklemlerin köklerini bulmamız için yararlandığımız formül var ya, işte o formülün nasıl çıkarıldığını anlatmış kitap. Formülün çıkarılışı öyle çok da komplike değil. x’i yalnız bırakmaya çalışmak izlenilen yöntem.
11. Sınıf Matematik Aydın Yayınları Ders Kitabı Cevapları
11. Sınıf Matematik Aydın Yayınları Ders Kitabı Cevapları Kendimizi matematik eğitimi alanında geliştirmek için daha ilk okul sıralarındaki çocuklara verilen gereksiz şeyler kaldırılmalı. Bizlere çok ayrıntılı bilgiler veriyorlar. Sadece matematik derslerinde değil. Diğer derslerde de bu böyle. Ama işin komik yanı bu kadar bilgili olmamıza rağmen bilimde çok geriyiz. Akademik alanda başarılarımız çok az. Aslında bunun sebebini MEB bakanımız geçenlerde bir televizyon kanalına verdiği röportajda söyledi “çocuklarımıza o kadar çok bilgi veriyoruz ki onların analitik düşünmelerine fırsat bırakmıyoruz”. Bu arada bu röportaj bu seneki ÖSS sınavındaki matematik sonuçları üzerine söylendi. Sayın bakanımız doğru söylüyor. Matematikte analitik düşünebilmek önemlidir. Ne kadar bilginiz olursa olsun, onları değerlendiremedikten sonra bu bilgilerin pek bir önemi kalmaz. Ama bunu üstün zekalı olmakla karıştırmayalım. Bir kibrit kutusunun dikdörtgen prizması şeklinde olduğunu kestirebilmek gibi bir şeydir bu analitik düşünme.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder