8. Sınıf Türkçe Dikey Yayınları Çalışma Kitabı Cevapları Günümüzde, Temel Eğitim basamağındaki Türkçe öğretiminde, dil bilgisi konu alanının öğretimi ve de eğitimine yeterince yer verilmediği, bu alanın Türkçe öğretimi içindeki öneminin görmezlikten gelindiği herkesçe bilinmektedir. 8. Sınıf Türkçe Dikey Yayınları Çalışma Kitabı Cevapları Bu yüzden ülkemizde dil bilgisi öğretiminin dolayısıyla Türkçe öğretiminin genel durumu iyi değil, sorunları dağ gibidir. Konuyla ilgili çözüm önerilen ise hemen herkesin uzlaştığı, ancak iyileştirilmesi hususunda kimsenin bir katkıda bulunamadığı sözler olarak yazılmakta, okunmakta, konuşulmaktadır.
8. Sınıf Türkçe Dikey Yayınları Çalışma Kitabı Cevapları Durum: Bu gün, okullarımızda, Millî Eğitim Bakanlığınca 26 Ekim 1981 Tarih, 2098 Sayılı Tebliğler Dergisi'nde yayımlanan Temel Eğitim (İlköğretim) Türkçe Programında belirtilen dil bilgisi konu alanının özel amaçlan ve öğrencilere kazandırılacak davranışlar doğrultusunda eğitim verilmeye, öğretim yapılmaya çalışılmaktadır. Türkçe dersi, dolayısıyla onun konuları, Temel Eğitimin I-V. sınıflarında sınıf öğretmenleri, VI-VIII. sınıflarda da Türkçe öğretmenleri tarafından okutulmaktadır.
8. Sınıf Türkçe Dikey Yayınları Çalışma Kitabı Cevapları Durum: Bu gün, okullarımızda, Millî Eğitim Bakanlığınca 26 Ekim 1981 Tarih, 2098 Sayılı Tebliğler Dergisi'nde yayımlanan Temel Eğitim (İlköğretim) Türkçe Programında belirtilen dil bilgisi konu alanının özel amaçlan ve öğrencilere kazandırılacak davranışlar doğrultusunda eğitim verilmeye, öğretim yapılmaya çalışılmaktadır. Türkçe dersi, dolayısıyla onun konuları, Temel Eğitimin I-V. sınıflarında sınıf öğretmenleri, VI-VIII. sınıflarda da Türkçe öğretmenleri tarafından okutulmaktadır.
8. Sınıf Türkçe Dikey Yayınları Çalışma Kitabı Cevapları Sınıf ve Türkçe öğretmenleri, Türkçe dersinin kendi içinde bir bütünlük taşıdığını; okuma, dinleme, anlama, anlatım, dil bilgisi, yazım gibi konu alanlarına ayrılsa da bu derste, bu etkinliklerin birbirini tamamlayacak biçimde verilmesi gerektiğine inanmakta ve dil bilgisi konularını, genel olarak Türkçe konuları içinde vermeye çalışmaktadırlar. Öğretim programlarında, genel olarak dil bilgisi için ayrı bir saat ayrılmadığı gibi, ilgili konular için ayrı bir ders kitabı da bulunmamaktadır. Öğretmenler de, Türkçe kitaplarındaki sıra ve dağılıma göre dil bilgisi konularına yer vermekte, konuları ders kitaplarında işaret edildiği düzeyde işlemektedirler.
8. Sınıf Türkçe Dikey Yayınları Çalışma Kitabı Cevapları Öğretmenler, Türkçe derslerinde, genel olarak, ders kitabı, ders defteri, yazı tahtasının dışında herhangi bir görsel, işitsel ya da görsel-işitsel araç kullanmamaktadır. Temel Eğitimin I-V sınıflarında da, VI-VIII sınıflarında da dil bilgisi konuları, yaygın olarak, sadece anlatma yöntemi, sunuş biçimindeki öğretme yaklaşımı ile verilmektedir. Dil bilgisi konularıyla ilgili sınavlar daha çok yazılı yoklamalar biçiminde olmakta, sorular da sayılı ve sınırlı olarak düzenlenmektedir. Öğretmenler de öğrenciler de, genel olarak, dil bilgisi konularını sevmemekte, çalışmalar arasında yer almasını da pek istememektedirler. Bütün bu konular, soğuk, zor, öğrenilemeyen konular olarak görülmektedir.
8. Sınıf Türkçe Dikey Yayınları Çalışma Kitabı Cevapları
8. Sınıf Türkçe Dikey Yayınları Çalışma Kitabı Cevapları önemli dil öğretim yöntemlerinden bilişsel yöntem savunucularının vurguladıkları, düşünerek öğrenmeye ve tekrar yerine anlamlı alıştırmaya ortam hazırlama bakımlarından çalışma kitaplarının işlevi yadsınamaz. Öğrenci çalışma kitabında yer alan etkinliklerin sınıf içinde veya bireysel olarak amacına ve anlamına uygun bir biçimde gerçekleştirildiği takdirde sizlerin belirlenen hedeflere ulaşmalarında önemli bir işlev görecektir. Sizlerin ilgilerini çeken, görsellerle desteklenmiş ya da diğer derslerle ilişkilendirme yapmanıza imkân tanıyan etkinlikler tam olarak yapılmalıdır.
8. Sınıf Türkçe Dikey Yayınları Çalışma Kitabı Cevapları’nda yer alan etkinliklerin temel dil becerileri, ölçme ve değerlendirme ve dil bilgisi öğrenme alanlarına dağılımı, belirlenen kazanımlar göz önünde bulundurularak dengeli bir şekilde hazırlanmalıdır. Her temanın baş kısmında öğrencilerin ön bilgilerini harekete geçirecek ve onları tema kapsamında işlenecek konulara zihinsel olarak hazırlayacak etkinlik bulunmalıdır. Eğer kitaplarda bu tür etkinlikler yoksa öğretmenlerinizden ek etkinlik yapmaları önerilmelidir. 8. Sınıf Türkçe Dikey Yayınları Çalışma Kitabı Cevapları
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder